Sprzedaż luksusowej biżuterii i zegarków w Polsce

2019-04-23
SPRZEDAŻ LUKSUSOWEJ BIŻUTERII I ZEGARKÓW W POLSCE

Ile musi kosztować biżuteria, żeby zostać uznana za luksusową? W przypadku naszyjnika to minimum 8 tys. zł, w przypadku zegarka damskiego to już ponad 10 tys. zł, a zegarka męskiego aż 13 tys. zł*. Czy naprawdę w Polsce jest na nie popyt? Kto je kupuje? Zapraszamy do zapoznania się z poniższym raportem.

WIELKOŚĆ RYNKU

Popyt nie tylko jest, ale jest niemały i wciąż rośnie. W 2016 r. rynek luksusowej biżuterii i zegarków w Polsce szacowany był na 430 mln zł. W 2017 r. było to już 650 mln zł. W 2018 r. ponad 720 mln zł. Szacuje się też, że do 2023 r. poziom sprzedaży luksusowej biżuterii i zegarków może sięgnąć nawet 1,2 mld zł, w tym sprzedaż luksusowej biżuterii może wynieść 687 mln zł, a sprzedaż luksusowych zegarków 544 mln zł. SPRZEDAŻ LUKSUSOWEJ BIŻUTERII I ZEGARKÓW W POLSCE

BIŻUTERIA VS. ZEGARKI

Największą popularnością cieszy się biżuteria, zwłaszcza biżuteria damska. Wartość rynku biżuterii luksusowej w 2018 r. wyniosła ok 485 mln zł, co stanowiło ok. 60% wartości rynku luksusowej biżuterii i zegarków. Blisko 70% tej biżuterii stanowiła biżuteria damska. Inaczej przedstawia się sytuacja na rynku luksusowych zegarków. Tu prym wiodą panowie. Wartość luksusowych zegarków sprzedanych w 2018 r. wynosiła ok. 240 mln zł, z czego ok. 80% stanowiły zegarki męskie.

KIM SĄ KLIENCI

Luksusową biżuterię kupują głównie osoby o wysokich dochodach (powyżej 20 tys. zł). W 2017 r. w Polsce mieszkało blisko 250 tys. takich osób. Kolejną grupę stanowią osoby, których wartość posiadanego majątku pozwala zaliczyć do grona osób bogatych. Trzecią grupę nabywców stanowią osoby, które zdecydowały się na jednorazowy zakup, głównie pierścionków zaręczynowych.

Kim są te osoby? Są to w większości osoby mieszkające w dużych miastach w województwie mazowieckim, wielkopolskim, dolnośląskim, śląskim i małopolskim, w tym głównie kobiety w wieku od 25 do 40 lat (biżuteria) oraz mężczyźni pomiędzy 40 a 60 rokiem życia (zegarki).

KOBIETY A MĘŻCZYŹNI

Jak się okazuje, mężczyźni wydają na biżuterię i zegarki niewiele mniej niż kobiety. W 2018 r. łączna wartość sprzedanych luksusowych męskich zegarków i biżuterii wyniosła 351 mln zł. W tym samym czasie łączna wartość sprzedanych luksusowych zegarków damskich i biżuterii wyniosła 373 mln zł, czyli niewiele więcej.

Panie zdecydowanie preferują biżuterię. Szacuje się, że w 2018 r. panie zakupiły ok. 40 tys. luksusowych ozdób o wartości ok. 325 mln zł i tylko niecałe 5 tys. luksusowych zegarków o wartości ok. 48 mln zł. Panowie wolą zegarki, niemniej lubią też biżuterię. W 2018 r. wartość sprzedanych luksusowych męskich zegarków sięgnęła ok. 190 mln zł, a luksusowej męskiej biżuterii 160 mln zł.

Liczby pokazują też, że mężczyźni są o wiele bardziej skłonni do zakupu drogiego zegarka niż kobiety. W 2018 r. mężczyźni zakupili ok. 15 tys. luksusowych zegarków, panie jedynie niecałe 5 tys. Zważywszy, że cena luksusowego męskiego zegarka jest istotnie wyższa niż damskiego, można powiedzieć, że dla wielu mężczyzn wysoka cena zegarka nie jest przeszkodą. W 2018 r. nie tylko zakupili 3 razy więcej luksusowych zegarków niż kobiety, ale też ich zegarki były średnio o 30% droższe niż damskie.



*Według opinii osób zarabiających powyżej 20 tys. zł brutto miesięcznie

Artykuł na podstawie raportów KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” edycja 2015, 2016, 2017 i 2018.

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2019
Wykorzystujemy pliki cookies, sygnały nawigacyjne i podobne technologie do analizowania ruchu w witrynie, a także profilowania oraz targetowania treści i reklam. Informacje o tym udostępniamy firmom: Facebook, Google i SalesManago, czyli naszym partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać zmodyfikowana lub odwołana. Więcej
W zakresie, w jakim uzyskane informacje mogą zostać uznane za Twoje dane osobowe, jesteśmy ich Administratorem (Mennica Skarbowa S.A.).
Zamknij
pixel