- Autor wpisu: Mennica Skarbowa
- Data wpisu:
Ile musi kosztować biżuteria, żeby zostać uznana za luksusową? W przypadku naszyjnika to minimum 8 tys. zł, w przypadku zegarka damskiego to już ponad 10 tys. zł, a zegarka męskiego aż 13 tys. zł*. Czy naprawdę w Polsce jest na nie popyt? Kto je kupuje? Zapraszamy do zapoznania się z poniższym raportem.
WIELKOŚĆ RYNKU

BIŻUTERIA VS. ZEGARKI
KIM SĄ KLIENCI
Kim są te osoby? Są to w większości osoby mieszkające w dużych miastach w województwie mazowieckim, wielkopolskim, dolnośląskim, śląskim i małopolskim, w tym głównie kobiety w wieku od 25 do 40 lat (biżuteria) oraz mężczyźni pomiędzy 40 a 60 rokiem życia (zegarki).
KOBIETY A MĘŻCZYŹNI
Panie zdecydowanie preferują biżuterię. Szacuje się, że w 2018 r. panie zakupiły ok. 40 tys. luksusowych ozdób o wartości ok. 325 mln zł i tylko niecałe 5 tys. luksusowych zegarków o wartości ok. 48 mln zł. Panowie wolą zegarki, niemniej lubią też biżuterię. W 2018 r. wartość sprzedanych luksusowych męskich zegarków sięgnęła ok. 190 mln zł, a luksusowej męskiej biżuterii 160 mln zł.
Liczby pokazują też, że mężczyźni są o wiele bardziej skłonni do zakupu drogiego zegarka niż kobiety. W 2018 r. mężczyźni zakupili ok. 15 tys. luksusowych zegarków, panie jedynie niecałe 5 tys. Zważywszy, że cena luksusowego męskiego zegarka jest istotnie wyższa niż damskiego, można powiedzieć, że dla wielu mężczyzn wysoka cena zegarka nie jest przeszkodą. W 2018 r. nie tylko zakupili 3 razy więcej luksusowych zegarków niż kobiety, ale też ich zegarki były średnio o 30% droższe niż damskie.
Artykuł na podstawie raportów KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” edycja 2015, 2016, 2017 i 2018.
