DIAMENTY SYNTETYCZNE: CZY OKAŻĄ SIĘ PRAWDZIWYM GAME CHANGER'EM W BRANŻY?

2020-06-24

Diamenty od lat zachwycają nie tylko inwestorów, ale również osoby ceniące sobie piękną i nietuzinkową biżuterię. Na stałe wpisały się w popkulturę, odciskając swoje piętno na jej owocach. Stanowią również synonim piękna i bogactwa. To ekskluzywne dobro, które zachwyca od lat i stanowi dla wielu niedościgniony odpowiednik dobrobytu. Zatem, czy te ikony piękna wśród kamieni niedługo zastąpią ich wytworzone w laboratoriach zamienniki?

Co do zasady, na rynku można wyróżnić trzy grupy diamentów: diamenty naturalne, diamenty syntetyczne i diamenty modyfikowane. Modyfikowane to te, które, pomimo iż są naturalnym kamieniem to zostały poddane obróbce, aby poprawić ich walory i niedoskonałości.

Nie znajdziemy zbyt wielu różnic pomiędzy diamentem syntetycznym, a diamentem naturalnym – pod względem jego składowych. Powstają one dokładnie z tej samej materii. Co je rozróżnia? To sam ich sposób formowania – gdyż jeden jest naturalny, a drugi to dzieło człowieka i technik laboratoryjnych. Co to oznacza? Diamenty naturalne nadal są bardzo rzadkie, co wpływa na ich markę na rynku inwestycyjnym i jubilerskim.

„EKSKLUZYWNY” PRODUKT NA KAŻDĄ KIESZEŃ

Technologia produkcji diamentów syntetycznych rozpoczęła się jeszcze w latach 50. XX wieku. Dokładnie 15 lutego 1955 roku spółka General Electric zaprezentowała pierwszy stworzony przez człowieka w warunkach laboratoryjnych diament. Na popularyzację tego kamienia trzeba było trochę poczekać. Mianowicie, dopiero w 2012 roku firma Genesis Diamond Company wykonała pierwszy syntetyczny diament w jakości jubilerskiej. Wówczas stwierdzono, że to początek nowej ery, a sam produkt stanie się prawdziwym game changer’em w branży.

Rozwój produkcji syntetycznych diamentów oraz większe zaufanie do tego rodzaju kamieni sprawiły, że już w 2018 roku podbijały one szturmem zachodnie rynki. Dzisiaj szacuje się, że 2 – 3% branży należy do diamentów syntetycznych. Z roku na rok ich ekspansywność na rynku się powiększa. Analitycy uważają, że w 2030 roku te kamienie syntetyczne będą stanowiły 20% branży.

Cena diamentów naturalnych i syntetycznych jest różna. Za te wyprodukowane przez człowieka zapłacimy mniej o średnio 30-40%, uwzględniając oczywiście rodzaj i wielkość kamienia. Warto jednak pamiętać, że decydując się na zakup tego typu produktu otrzymamy certyfikat z wyraźnie podkreślonym słowem: syntetyczne.

Z badań przeprowadzonych na użytek kampanii marketingowych na rzecz popularyzacji diamentów produkowanych w warunkach laboratoryjnych wynika, że aż 70% osób z pokolenia tzw. millenialsów jest skłonnych rozważyć zakup kamienia syntetycznego. Stąd marki, które już podjęły się dystrybucji tego towaru wskazują raczej jako grupę docelową osoby, które za mniej pieniędzy, chcą mieć alternatywę i wybór w postaci diamentów syntetycznych.

Argumentem lobbującym za tworzeniem diamentów syntetycznych są kwestie etyczne. Wydobycie diamentów od lat stanowi kłopotliwy temat, szczególnie zaś dla ekologów i obrońców środowiska naturalnego. Dzisiaj głośno podnoszą oni argument, że popularyzacja kamieni syntetycznych może wpłynąć na stopniowe ograniczenie wydobycia naturalnych diamentów, a z czasem całkowite zaniechanie tego procederu.

Trudno sobie wyobrazić, że pewnego dnia diamenty syntetyczne całkowicie wyprą z rynku diamenty naturalne. Zdaje się, że osoby, które poszukują diamentów inwestycyjnych będą tylko lokowały swoje środki w tradycyjnych kamieniach, których wartość jest pewna pomimo upływu lat. Podobnie w przypadku biżuterii – chociaż cena syntetyków może z roku na rok stawać się atrakcyjniejsza względem naturalnych kamieni – zawsze będzie popyt na „naturalne piękno”. Diamenty zawsze były i będą stanowić towar z tzw. wyższej półki, przeznaczony dla ekskluzywnego grona. Można powiedzieć, że taki kamień każdorazowo znajdzie swojego unikatowego nabywcę. Być może w jubilerstwie czy przemyśle diamenty syntetyczne na przestrzeni lat będą odnosiły swoje małe sukcesy zwiększając swój udział w rynku, ale nie wyprą one nigdy diamentów inwestycyjnych – naturalnych.
Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2020
Document
IdoSell Shop - Prawdziwe Opinie Klientów
4.60 / 5.00 (43 opinii)
pixel
Wykorzystujemy pliki cookies, sygnały nawigacyjne i podobne technologie do analizowania ruchu w witrynie, a także profilowania oraz targetowania treści i reklam. Informacje o tym udostępniamy firmom: Facebook, Google i SalesManago, czyli naszym partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać zmodyfikowana lub odwołana. Więcej
W zakresie, w jakim uzyskane informacje mogą zostać uznane za Twoje dane osobowe, jesteśmy ich Administratorem (Mennica Skarbowa S.A.).
Zamknij